Qued
rating: 0+x
edytuj

Witam!

Qued to system autorski stworzony prze Roberta Kowalskiego, czyli mnie, z pomocą moich znajomych, z którymi wymyslałem wiele szczegółów tego świata i mechaniki.

Czym jest Qued?

To gra osadzona w realiach fantasy. Rasy jakimi mozna grac są rózne od tych spotykanych zwykle w światach fantasy. Nie ma tu elfów, krasnoludów i orków. Nie ma tez ludzi. Sa za to rasy posiadające rozne zdolności i predyspozycje.

Quedzi - to istoty podobne do elfów, ale posiadająca skrzydła. Uzywaja mocy (forma magii) oraz wszeliego rodzaju bronie, sa zwinni, bystrzy dosyc długowieczni i sa najwyżej rozwinieta rasa w tym świecie. W karzdym razie tak uważaja.

Dargerzy - podobni sa do lwów o człekokształtnej posturze. Sa muskularni, bardzo silni i wytrzymali. Sa świetnymi wojownikami, piratami i rzemieślnikami. nie posiadaja zdolności urzywania mocy, zato nauczyli się i rozwineli technologie wykorzystywania kamieni mocy (żródeł skupiajacych w sobie moc świata) by chronic się i wzmacjniac swój potencjał militarny przeciw wszytkim wrogom.

Aquarianie - to człekokształtne istoty przypominające delfiny. maja podwójny sytem oddechowy. Moga oddychac płucami i skrzelami. Są egzotyczna rasą z ogromnym potencjałem. Urzywaja naturalnie mocy wody.

Ferowie - rasa podobna do myszy, lub czegos w postaci kota skrzyrzowanego zmyszą na 2 nogach. rasa wszedobylska, wedrowna, niefrasobliwa i wścipska. Utrapienie ceniacych sobie spokój i prywatność. Dodaja kolorytu temu światu. Uzywaja mocy jesli zdołaja opanowac skompikowana sztuke dyscypliny i wytrwałosci. Słynni pieśniarze i bardowie.

Worpowie - rasa dzikich, porywczych wilkopodobnych, humanoidów. Ich życie to walka, ich siła to mięśnie, o potega to plemie. koczownicze bandy nomadów, wedrujące od złupionej wiski do złupionej wioski. troche podobni do indian, tylko bardzej agresywni.

Inne rasy sa niedostepne graczom, ze wzgledu na troskę o zdrowie psychiczne graczy.

Świat
Wydaje sie bardzo zwyczajny. Wszytko zaczeło sie od mitu o matce żywiołów Dagorabe. Była jedną z bogiń, która podstepnie została zgładzona przez zazdrosnych bogów. Kiedy oddała ostatnie tchnienie z jej ducha narodziły się żywioły. Obieły w posiadanie ziemię na których toczyły walke o władzę. Najpotezniejszy bog Harfirz Życia (zwany tez Wielkim Opiekunem ) uspokojił zywioły i nadał im równowagę. uczynił to by uczcić Dagorabe ktora była jego sprzymierzeńcem. Zabójców pozbawił boskości i wtrącił ich w niebyt zwany sferą. tam pozbawieni swojej siły dreczeni sa przez istoty pozbawione ciał. Strarznikami mateczni ( tak nazwana została ziemie gdzie zgineła Dagorabe ) zostali grafowie. Istoty które powołał dozycia Opiekun. Im dał wiedze i madrość jak korzytsac z rzywiołów i jak pielegnować świat. Jednak Grafowie dumni i arogantcy siegneli w swiej zuchwałości po praktyki uzurpatorów (dawnych bogów pozbawionych boskosci za kare za mord na Dagorabe ) Uzurpatorzy zaczeli wykorzytywać grafów którzy dostali sie pod ich wpływ. Opiekun widząc to zniszczył rase Grafów. Przetrwało niewielu. Ciktórzy przetrwali. Do władzy doszli Quedzi, rasa stworzona przez Opiekuna, odbudował cywililacje za pomoca ocalałych grafów. Pojawiły sie tez inne rasy. Aquarianiw, Broogowie, Xyrosi, Drowowie, Driady. były to rasy żywiołow. karzda z ras władała jednym z 5 żywiołów. Ziemia, Woda, Opień, Powietrze i Życia (czyli las)

Quedzi rozwinali się jako rasa do wielkiej cywilizacji. Niesty i oni nie ustrzegli się herezji. W poznawaniu jest niebezpieczeństwo odkrycia mrocznych historii. tak sie tez stało. Grupa quedóq praojcóe rasy owładnieta przez wpływy uzurpatorów siegneła po mroczne praktyki. Opiekun nie czekał ukarał niecnych klontwa. Odebrał im zdolnośc używania mocy i oszpecił. Obruciwszy sie przeciw Opikunowi i prawym quedowm odeszli w nieznane, wygnani i pohańbieni. Wrucili jednak silniejsi i uzbrojeni w armie stworzone przez siebie. Ich dziećmi są Dargerzy, Worpowie, Yedishe, Ferowie, Gorowie.

Ich eksperymety (cos na kształt klonowania i genetyki oparte na ciemnej stronie mocy ) przyniosły efekty w postaci tych 4 ras, ile było posrednich form nikt nie wie. Jednak armie te miały jedna wadę. częśc z nich okazała się zbyt inteligentna, lub zbyt niefrasobliwa. Stworzone społeczności niewolników z czasem zyskały samo świadomość. Dargerzy wykuli swoja wolnośc przez liczne bunty i ucieczki z armi Harkonów, Worpowie podobnie, chos wielu jeszcze słurzy w ich armiach. Ferowie to ponoć niewypał, ale wiel twierdzi że to krzywy uśmiech lodu, bo to wredne stworzenia wcisna sie wszędzie i wszytko wywesza. A jedishe i gorowie to plaga szkodników ciagnąca tam gdzie jest jedzenie i ludność.

Świat jest rozległy, i dla karzdego coś się znajdzie.

Reszta informacji na stronie:

www.qued-rpg.pl

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.