Perihelion
ocena: 0+x
edytuj

Perihelion to autorska gra fabularna, której podstawą do stworzenia była gra cRPG (na platformę Amiga) o tym samym tytule. Pod względem gatunkowym jest to hybryda konwencji dark fantasy i cyberpunk z domieszką klimatów post-apokaliptycznych. Gra opierać będzie się na zmodyfikowanej nieco mechanice FATE.

Świat gry to tutułowa planeta Perhelion, która po wyczerpującej wojnie biologiczno-atomowej stała się doimnium wielkich, niebezpiecznych pustyń i olbrzymich skalistych gór. Klimat uniwersum oscyluje pomiędzy epoką żelaza, a technologią hi-tech: gdzie inżynieria genetyczna rozwijała się wraz z okultyzmem, a cybernetyka współdziała z technologią atomową. Żyjący tam ludzie (i nieludzie) są porozrzucani po całej planecie w mniej lub bardziej zorganizowanych obozach, wioskach, stalowych miastach, dawnych twierdzach czy cytadelach. Pozornie władza istnieje nadal (w formie monarchii czy feudalizmu) reprezentowana przez krolów i imperatorów posługujących się wojskiem. Jednak i tak nie potarfią oni zapanować nad ogólną anarchią, upadkiem i rozkładem świata.

Elementem dark fantasy jest psionika, kontakty z bóstwami i stworzeniami z innych wymiarów, a także przeróżni kapłani i mediatorzy, liczne dzikie, pełne egzotyki ludy zamieszkałe na planecie.

Fabułą gry, jedną z osi napędowych, jest fakt pojawienia się poprzez liczne anomalia, choroby i wypaczenia entropii, a co za tym idzie tzw. nienarodzonego boga. Ta potężna nieograniczona i nieokrzesana siła wprowadziła na planetę totalną destrukcję i chaos. Potrafiła ona zmodyfikować ludzki kod genetyczny, przez co doszło do powstania różnych, dziwnych istot wprost z koszmarow sennych. Do walki z tą pozawymiarową siłą zapoczątkowano Projekt Przebudzenie, którego efektem było stworzenie sześciu sztucznie wychodowanych wojowników mający powstrzymać jej ekspansję na Perihelionie, poprzez poddane się jej wpływowi. Dzięki tej misji, entropia została powstrzymana i w pewien sposób uziemiona, choć nadal egzystuje zsyłając plugastwa z innych planet.

informacje

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.