Golem Rpg
ocena: 0+x
edytuj
glogo-copy.png

Logo GolemRPG

Golem RPG jest grą fabularną, w której podstawą świata jest współistnienie zaawansowanej technologii i uzupełniającej ją magii. Naszym celem od samego początku było wykreowanie świata koegzystujących magii i techniki, ale też po prostu stworzenie ciekawej gry, która - mamy nadzieję - przypadnie Tobie, Drogi Czytelniku, do gustu. W tym celu tworząc GolemRPG sięgnęliśmy do wielu mniej lub bardziej znanych motywów znanych z książek, filmów i gier nurtu science-fiction, konfrontując je z typowymi dla światów fantasy motywami –przede wszystkim powszechnym występowaniem magii. Tą nietypową mieszankę przyprawiliśmy pewnymi własnymi pomysłami i łącznie ponad ćwierćwieczem (brzmi dumnie, prawda?) naszego doświadczenia z grami fabularnymi.

Co więc ostatecznie otrzymaliśmy?

Gra fabularna GolemRPG przedstawia ludzkość przyszłości, która jak szarańcza rozproszyła się po kosmosie i w nim właśnie zdobyła szczyt swej potęgi. Ludzkość pełną dekadencji i wewnętrznej zgnilizny, pogrążoną w wiecznych wojnach. Silną, ale jednocześnie w swych podziałach zbyt słabą, by przeciwstawić się potędze hord Kolektywu.

GolemRPG przedstawia ludzkość na skraju zagłady, która po nieudanej Obronie Ziemskiej ucieka w mroki Kosmosu, gdzie znajduje chwilową przystań: Eden. Ludzkość, która nawet w cieniu nieuchronnego zagrożenia nadal walczy miedzy sobą. Coraz bardziej chyląc się ku upadkowi.

GolemRPG oddaje w ręce Graczy postacie, które znakomicie odnajdują się w tej rzeczywistości. Nie ma mowy o bohaterach czyniących z cierpienia sens swego istnienia. Nie znajdziesz tu też na wpół zmutowanych odludków szukających cichego kąta w nowym świecie. Co to, to nie. Ciężkie czasy kreują silnych, choc ciężkich w obyciu ludzi.

Są to bezwzględni najemnicy po trupach dążący do swych celów - nieważne, czy chodzi im jedynie o pieniądze, czy o rzekomo wielkie idee. Magowie, pragnący potęgi pozwalającej im przechytrzyć naturę, lecz płacący za to niewspółmierną cenę nieuchronnego wypalenia duszy. Zbiry, złodzieje, zabójcy oraz inni ich krewni i znajomi, dbający jedynie o własny interes i wygodę. Gory, na wpół bestie, walczące o wolność swej rasy i śmierć czystych ludzi. Dumni Fedrusi, samozwańczy budowniczowie nowego świata, dla których fundamentami mają być ruiny domostw ich wrogów. Prorocy oferujący zbawienie u nowo przebudzonych bóstw. Oni i wielu innych czekają, aż do nich dołączysz i przyjmiesz wyzwanie.

Gotowy?

informacje

  • oficjalna strona: golemrpg.erpg.pl
  • podręcznik/podręczniki: Demo gry jest dostępne na stronie
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.