Essentia RPG
ocena: 0+x
edytuj
logo_essentia_rpg.png

Logo systemu

Zaawansowana technologia, trzy planety, 44 miliony obywateli czujących się jedną wspólnotą i prowadzących moralne życie. Królestwo Czary nie znające prawie występku i zła potrzebuje agentów dbających o to, aby na zawsze pozostało tym czym jest. Ludzi, którzy z dbałością o detale poprowadzą śledztwa, wydardzą i wykonają wyroki.

Odgrywając swoje postacie uczestnicy zabawy dążą do rozwiązania problemu postawionego w fabule przez mistrza gry (MG). Brak przypisanych bohaterom graczy (BG) cech intelektuwalnych zmusza do aktywnego włączenia się w rozgrywkę. Z kolei pomocą dla tworzenia barwnych i realistycznych opisów jest wymóg aby gracze osobiście mieli pojęcie o umiejętnościach używanych przez ich postacie. Machanika oparta jest tylko o kości sześciościenne.

Najsamczniejszym kąskiem dla posiadających znaczną wiedzę ogólną i chcących ją błyskotliwie artykułować może okazać się psionika reaktywna. Mechanicznie jej użycie poleca na opowiedzeniu jak przy manipulacji danym rodzejem i ilością energii uzyskać pożądany efekt.

informacje

  • autorzy: Ewa L. Cetnar (Akaszik) i przyjaciele
  • oficjalna strona: www.essentia-rpg.blogspot.com - informacje o postępach w pracy nad podręcznikiem oraz wydarzenich temu towarzyszącym
  • podręcznik: wszystko znajduje się w jednym podręczniku,

odnośniki

essentia_rpg_postacie_z_pierwszego_playtestu.jpg

Postacie z pierwszego playtestu

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.