Daved
ocena: 0+x
edytuj
daved-logo

Daved jest to nazwa, która została nadana, jako kod pewnemu pomysłowi, zrodzonemu około roku 2000/2001. Wtedy też dwie dziewczyny opisały wizję swojego świata fantasy, pełnego aniołów, demonów, diabłów oraz elfów. Pomysł ten został zaakceptowany i przemodelowany na system RPG.

Pierwotna wizja to Catonium - piekło - pięć wysp unoszących się w powietrzu, nawiedzanych przez anioły z Caelum (niebios), demony z innych wymiarów, elfy ze swojej częście piekła. Świat pełen nieśmiertelnych, długowiecznych i wszechmocnych istot.

Oczywiście, od tamtego czasu sporo się zmieniło. Świat wspomniany przez obie dziewczyny nie był spójny i posiadał wiele nielogiczności. Należało również pousuwać z niego wszystkie ''zapożyczenia'' z innych systemów oraz znanych dzieł, jak Heroes of Might and Magic czy różnorakich anime - za dużo by tego wszystkiego wymieniać :P

W międzyczasie powstało bodajże z 30 wersji mechanik, począwszy od mechaniki opartej na L5K, poprzez Warhammerską, Zew Cthulhu, FATE, a nawet d20 - konflikt pomiędzy wersją realistycznie, a prosto i szybko trwa nadal, ale został juz chyba rozwiązany.

Sama koncepcja świata, jak i opisy świata również ulegały zmianie - powstało około dziesięć map świata - z czystego high fantasy, poprez dark, aż do aktualnego połączenia dark fantasy i steampunka.

Na chwilę obecną trwają intensywne prace kreatywno-spisujące (z tym drugim trochę gorzej).

krótki opis

napisany przez Alexię

Największe imperia tego świata opływają w dobrobyt i szczęśliwie żyje się tam nawet najbiedniejszym. Pojęcie prawdziwej wojny wiele pokoleń temu odeszło w zapomnienie, a wolność i tolerancja stały się wyznacznikiem potęgi. Zbrodnie i zdrady natychmiast są karane, bowiem nad wszystkim czuwa dumna sprawiedliwość, pieszczotliwie otaczana promieniami złotego słońca. I każdy dumny jest z zajmowanego przez siebie miejsca gdyż wie, że w jakiś sposób może przyczynić się do tego, by wszystko nadal trwało w doskonałej równowadze i harmonii, bo nic nie zakłóca ustalonego porządku, nad którym czuwają wyszkolone straże.

Dla wszystkich ludzi bądź tych, którzy nigdy nimi nie byli zawsze jest miejsce w każdym zakątku świata. W miastach uczeni i magowie dbają o ludzki dobrobyt i zadowolenie. W bujnych, zielonych lasach roi się od zwierzyny, wody pełne są ryb, a uprawiane pola obfitują w zboża. Mieszkańcy rozwijają się zgodnie ze swoją wolą i swoimi potrzebami, posiadając nieomal nieograniczone prawa, a ich życie jest sielanką wykonywanej z chęcią pracy i zasłużonego odpoczynku.
Niestety, tylko na pozór…

Bogowie walczą ze sobą o prawa nad tym światem. Ciemne, nekromanckie chmury z każdym dniem pochłaniają coraz większą połać nieba, spędzając sen z powiek kapłanom w białych szatach, którzy bronią ludzi przed złem, mordując niewinnych i pławiąc się w złocie i zaszczytach. Władcy z każdą chwilą szykują się do nieuniknionej wojny, okradając ludzi z ich dobytku i zmuszając do cięższej pracy. Złodzieje i wszelkiej maści zbrodniarze przesiadują w brudnych, wilgotnych, pełnych szczurów zaułkach, a tych, którzy mieli mniej szczęścia spotkać można już tylko na stryczkach. Niespełnienie wymogów danego państwa równoznaczne jest z wygnaniem lub śmiercią i dotyczy wszystkich tych, których inność wyróżnia spośród społeczeństwa.

Każda rasa dba o własne terytorium, nie akceptując nikogo poza sobą. Wśród drzew czają się fanatyczni kapłani, z zimną krwią zabijający każdego, kto bez pozwolenia przestąpi progi ich domu. Wody zamieszkują jedne z najgroźniejszych bestii, a głęboko pośród gór i mrocznych puszczy wydobywa się na wolność niewyobrażalne szaleństwo, którego nie można ogarnąć. Do tego spod ziemi, dzień za dniem, wypełzają pozbawieni uczuć mordercy…

Nic w tym świecie nie jest takie, jak się z początku wydaje. A wiele należy posiąść wiedzy, by móc to zauważyć i przeżyć.

Power 19

Jak na razie tylko w formie Power19.

1.O czym jest twoja gra?

Gra jest opowieścią o świecie i bohaterach w nim będących, którzy, choć nie wyróżniający się na tle innych postaci, walczą z przeciwnościami losu dążąc zarówno do wzniosłych, jak i własnych celów.

Akcja gry toczy się w wyimaginowanym świecie (jednym z kilku), zamieszkałym przez różnorodne rasy tworzące różne kultury. Klimatem gra stanowi połączenie klasycznego dark fantasy (np. Warhammer „Trzewiczkowy”) ze steampunkiem. Nie zabrakło również bogów (żywych i martwych), skomplikowanej, acz stosunkowo rzadko spotykanej magii, prymitywnych korporacji, wojen światowych, sztywnych, wiktoriańskich podziałów społecznych, zakazanej nekromancji oraz demonów.

2.Co robią postacie?

Postacie są zwykłymi, szarymi ludźmi (lub członkami innych ras), nieomal nic nie znaczącymi w Machinie Świata. Zwykle rozstrzygają różne dylematy (moralne i nie tylko) oraz starają się przeżyć i, przy okazji, dążyć do lepszego życia dla siebie i innych oraz starają się osiągnąć inne, własne cele. Próbują być bohaterami, by żyć w zgodzie z własnymi zasadami i godnie zginąć.

3.Co robią gracze (wliczając w to MG, jeżeli jest taki)?

Gracze odgrywają swoje postaci, wczuwając się w ich psychikę i reakcje. Współdziałają z MG tworząc barwne (tak, szary kolor też się liczy) przygody w przedstawionym świecie, pełne zdarzeń pobocznych oraz ukrytych motywów postaci. Zadaniem MG jest konstruowanie przygody i czuwanie nad jej przebiegiem. Jest scenarzystą i narratorem oraz sędzią w sporach między graczami. Zajmuje się również mechaniczną stroną gry.

4.W jaki sposób opisany Świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?

Opis świata jest tłem dla działań postaci, określa miejsce, gdzie gra się dzieje, pochodzenie bohaterów, oraz wpływa na zdarzenia. Świat opisany jest bardzo szczegółowo, z naciskiem na dwoistość ocen danych zdarzeń i mnogość interpretacji praw, źródeł konfliktów oraz wiele punktów widzenia.

5.W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Podczas tworzenia postaci określa się status społeczny oraz pochodzenie, co mocno wpływa na zachowanie BNów w stosunku do bohatera. Ważnymi elementami tworzenia postaci są również klimatyczne historie postaci zawierające pomysły dla MG (tzw. „haki”) oraz realistyczne rysy psychologiczne.

6.Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub każe, jeśli to konieczne)?

Nagradzane jest dobre odgrywanie postaci, wczucie się w klimat świata i sesji oraz pomaganie MG w tworzeniu historii.

Karane jest nieodpowiednie zachowanie gracza i generalne niszczenie klimatu oraz przygody.

7.W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?

Za poprawne odgrywanie postaci (zgodnie z jej psychiką, za wczucie się w klimat, etc) gracz zostaje nagrodzony Łaską Boską, która działa podobnie do dramy z 7th sea.

Karą jest brak nagrody oraz Przekleństwa boskie (dla wyjątkowych upierdliwców :P)

Inną formą nagrody są punkty rozwoju postaci, które można przeznaczyć na rozwijanie postaci.

8.Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?

Narrację prowadzi MG, ale gracze mogą opowiadać zasłyszane niegdyś historie, swoje dawne przeżycia,. etc, o ile pasuje to do klimatu oraz postaci i nie psuje to planów MG.

9.Co twoja gra robi, żeby przyciągnąć uwagę graczy, ich udział i zaangażowanie (np. Co twoja gra robi, żeby sie przejmowali)?

Stawia duży nacisk na psychikę postaci oraz jej rozterki i problemy, zarówno dnia codziennego, jak i te na bardziej ogólną lub globalną skalę.

10.Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

Mechanika jest szybka, własnego pomysłu, oparta o test współczynników postaci przeciw 2k12, ze specjalnymi, dodatkowymi modyfikatorami za łaskę boską i koloryt gry lub sceny. Sposób wczucia się gracza, i ewentualne odegranie improwizowanej scenki, ma również znaczenie dla testu.

Mechanika stosowana jest w ostateczności, kiedy zawodzi zdrowy rozsądek MG (lub kiedy chce się wprowadzić element losowości i „łaski boskiej”).

Generalnie mechaniką zajmuje się nieomal wyłącznie MG – to on robi testy i przeprowadza walkę.

11.W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?

Mechanika jest szybka i nie przeszkadza w narracji; dodatkowo, śmiertelność walki jest bardzo duża, co zmniejsza zapędy „killerskie” postaci.

12.Czy w twojej grze postacie sie rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Postacie rozwijają się przy pomocy punktów rozwoju postaci, przyznanych za zachowanie na sesji (sposób odgrywania postaci) oraz za dokonania samej postaci.

13.W jaki sposób rozwój postaci (lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?

Postaci stają się specjalistami w swoich dziedzinach lub uczą się nowych rzeczy. Bardziej poznają także cały świat i zależności w nim panujące.

14.Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?

Refleksję gracza nad różnymi wyborami (dużymi i małymi), ukazanie mu „szarości” życia i względności zdania, udowodnienie, że heroizm i oddanie cenne są nawet wtedy, kiedy nie chodzi o zabijanie księżniczek i ratowanie smoków (czy jakoś tak).

15.Jakie elementy twojej gry zostały dokładniej opisane. Dlaczego?

Dokładnie został opisany ogromny świat, wraz z mnogością możliwości i potencjalnych konfliktów i „haczyków”.

Właściwie można powiedzieć, że każda część świata została opisana dokładnie :)

16.Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują? Dlaczego?

Najbardziej interesuje mnie mnogość ras i kultur, odmienność tego świata (zwłaszcza niektórych jego części) od tego, co znamy i inny system wartości. Symbolizm elementów świata i jego skomplikowanie i wielkość również nie są bez znaczenia. Kolejnym ważnym i ciekawym elementem jest mnogość (zwykle dualność) punktów widzenia różnych spraw i zdarzeń

17.Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie chcą?

Jest stworzona z logicznymi zamysłami, jest oryginalna (na swój sposób). Stara się poruszać klasyczne dark fantasy w nowych ramach.

18.Czy chcesz swoja grę opublikować i w jaki sposób?

Zamierzam udostępnić ją w PDF, chyba że znajdzie się jakaś dobra dusza, która pomoże mi ją wydać :)

19.Jaki jest twój docelowy czytelnik?

Wszyscy wielbiciele starych, klasycznych, beznadziejnych sytuacji. Ludzie lubiący mrok i deszcz. Prostą wesołość chłopów i bezlitosność czyhających za zaułkiem zabójców.

postęp prac

  • Koncepcje: Mechanika: 70-80% (używanie mechaniki kd)
  • Koncepcje: Świat: 50-80%
  • Spisanie tego wszystkiego: 20% albo i mniej nawet (zdecydowanie mniej)
  • Stworzenie strony: jakieś 20%

informacje

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 License.